Cuma, Nisan 06, 2007

architect olmak lazim bu hayatta

ve,, "nerde kalmistiik" diye sorasi geliyor insanin icinden. son yazimi polonya'dan yazmistim ve bir aydan fazla oldu biseyler karalamayali. oysa koprunun altindan ne sular, ne kopukler bazen siriltiyla bazen de fosurdayarak akti. tahmin bile edemezsiniz imktarini. gercekci gelmez. zira onlar ordan akip giderlerken, biz pek de duragan oldugunu sandigimiz ve dahi ziyadesiyle yanilgiya dustugumuz, bir hayati yasiyor olduk. bu kadar duragan bir hayat yasanmak edilgenligine maruz kalabilirse tabi.

dun matrix reloaded vardi televizyonda. yarisindan sonrasina yetisebildim ancak. serinin en begendigim filmi ilk film olmasina karsin, ikinci filmde "arkitekt" amcanin oldugu sahneyi pek bi severim. zira anlamam hicbi sey soylediklerinden. dogru bir denklemin olagan yanlis artakalanlari, insan soyunun yok olusu, bunun aslinda 6. matrix oldugu vs. vs. iste anlamadigim icin de pek bi guzel gelir bana acayip keyif verir. anlamiyorum ya, yonetmeni de, senaristi de isikciyi da hepsini birer birer adam zannederim. gunluk hayatta da oyle degil midir? anlasimaz davranislarda bulunan zatlar bize garip ve bir o kadar da cekici gelmez mi? "hebele hubele"den mi ibaret bu hayat yahu? olmasa gerek, ama icinde bulundugum garip karmasa beni bu denli bi basitlestirmeye itmekte. bi ara cikariz insallah isin icinden de basitlestirmeye gerek kalmaz bazi seyleri.. tas yerinde agirdir derler. oyle hakkaten.. saygilarimla efendim..

3 yorum:

Aras dedi ki...

Ben de anlamadıydım la matriks 2 yi, hiç söylemedim aptal sanmasınlar diye ama doğrusu bu. haykırıyorum burda, biri elimden tutsun bana anlatsın. belki hakkaten anlasam ben de sevmicem, sevemicem metriks 2 yi ve felsefesini. seviyoz biz metriks felsefesini seviyoz da çok derinden değil, öyle, yüzeyden.
bu arada "bob" şibumi felsefesine mi yaklaşıyor ne?

Ceren dedi ki...

o degil de:

barisss cumaa aksamii geliyormussunnnnnnnn :) tamam gel diye diyorum.. geşlmezsen mektubunu kesicem..

Adsız dedi ki...

Lan Bob, senin fikir ureten akil mecrani .....im. Bu ne bu boyle metriks uzerinden felsefe olayi lan?
hayir, modasi da gecti.. Tamam biz de genctik,etkilendik, hatta bende kitap var "matriks ve felseffe" diye ama..
olmuyorr! Turk Popunu ben buldummm! En cok bana soracaksiniz! en cok bana!!